Правосудько Руслан Сергійович
вчитель фізичної культури
Івангородської філії КЗ "Олександрівське НВО №2"
Стаж роботи на даній посаді: 10 років
Загальний педагогічний стаж: 10 років
Освіта: вища, Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2013 рік
Спеціальність за освітою: "Фізична реабілітація", "Фахівець з фізичної реабілітації"
Дата та результати проведення попередньої атестації: 2016 рік, кваліфікаційна категорія "спеціаліст ІІ категорії"
Науково-педагогічна проблема: "Мотивація - як основа навчання самостійностіпід час виконання фізичних вправ"
Опис власного досвіду
Обгрунтування та
актуальність проблеми
Фізична культура,
як складова частина загальної культури особистості формується в шкільному віці.
Вона повинна не тільки впливати на рівень розвитку рухових умінь та навичок,
але і виховувати у школярів потребу самостійно займатися фізичними вправами,
сприймати учбовий матеріал як систему, спрямовану на їх фізичне удосконалення .
Безперечним
є те, що люди у яких сформована з дитинства самостійність (мається на увазі
якість особистості), в різноманітних життєвих ситуаціях більш рішучі, не
чекають підказки з боку, вміють відстоювати свою думку, особисту позицію. Це прямо стосується даної
теми – уміння самостійно займатися фізичними вправами. Одна справа, коли учень
виконує завдання під контролем вчителя, і зовсім інша справа – самостійно
фізично самовдосконалюється.
Сучасність
досвіду: Сучасні освітні
вимоги, визначають, що діяльність педагога не повинна обмежуватися навчанням навичкам
та умінням відповідно до вимог шкільної програми. Щоб учні могли легко
пристосуватись в сучасному соціальному середовищі, їм необхідно забезпечити
достатньо широке коло знань, адаптивних норм рухової активності.
Спеціальні
дослідження показали, що учні із-за недостатньої фізичної підготовленості не
засвоюють в повному обсязі державні програми. Щоб запобігти цьому негативному
явищу, потрібен новий підхід в організації і проведенні фізичного виховання в
школах
Мета: полягає у виявленні
найбільш ефективних психолого-педагогічних умов активізації корекційно-виховної
діяльності засобами самостійних вправ в позакласній та позашкільній роботі в
системі школи та диференціації фізичних
навантажень відповідно до рухових можливостей різних категорій дітей.
Предмет
дослідження: організаційно-практичні засоби стимулювання фізичного розвитку,
мотиваційної та рухової активності учнів.
Інноваційність моєї діяльності: переосмисленні змісту та методики самостійних занять школярів фізичними вправами,м які сприяють їх фізичному
удосконаленню.
Провідні ідеї досвіду полягають у:
·
розробці змісту і методики самостійних занять фізичними
вправами для школярів;
·
забезпеченні достовірного поліпшення розвитку рухових
якостей, зміцнення здоров'я і успішного виконання нормативних вимог шкільної
програми, а також формування стійкого інтересу до повсякденної фізичної
діяльності.
Практичне
застосування
«Хочете зробити дитину щасливою,
зробіть її ,насамперед, здоровою.»
(Ж.Ж. Руссо)
Інтегральним
показником соціально-економічного і духовного розвитку суспільства є стан
здоров'я нації. Як відомо, здоров'я людини формується в дитячому віці на основі
генетичних факторів, способу життя та екологічних умов. В той же час в Україні
склалася критична ситуація зі станом здоров'я населення, а особливо дітей та
підлітків. Майже 90 відсотків школярів мають відхилення у здоров'ї, понад 60
відсотків – незадовільну фізичну підготовку. Таке становище є наслідком того,
що в учнів не вихована потреба до систематичних занять фізичними вправами,
відсутня науково обґрунтована методика самостійних занять. Особливо це
стосується фізично ослаблених дітей, у яких внаслідок особливостей
психофізичного розвитку, потреби фізичного самоудосконалення не сформовані.
Працюючи
над розвитком фізичних якостей учнів використовую методи організації
мотиваційної діяльності в процесі якої в учнів виробляються способи самостійних
дій, актуалізуються і змінюються педагогічно ціннісні мотиви:
-
диференціація завдань з врахуванням вікових і статевих особливостей учнів і
рівня їхньої рухової підготовленості;
- забезпечення
позитивних переживань учнів у процесі занять;
- створення
виховних ситуацій, наприклад, за допомогою спеціально підібраних рухливих ігор та забав, індивідуальних завдань
тощо.
- пояснення
невідомих раніше положень щодо доцільності самостійного виконання фізичних
вправ;
- бесіда, що є
одним із основних методів отримання знань з фізичної культури і гігієни;
- приклад, що
використовується як ілюстрація впливу занять фізичними вправами на молодий
організм.
- оцінка
успішності, що стимулює діяльність учнів, допомагає самостійно оцінювати за
об'єктивними показниками якість виконання вправ;
- заохочення, яке
викликає в учня позитивне емоційне підкріплення, спонукає досягти успіху;
заохочення добре впливає на слабо підготовлених і на невпевнених у своїх силах
учнів
Висновки
На
уроках фізичної культури велику увагу я приділяю розробці змісту і методики
самостійних занять фізичними вправами учнів. Комбінуючи теоретичний та практичний
матеріал, намагаюсь досягти поліпшення розвитку рухових якостей, зміцнення
здоров'я і успішного виконання нормативних вимог шкільної програми, а також
формування стійкого інтересу до повсякденної фізичної діяльності.
Коментарі
Дописати коментар