Про себе

Правосудько Руслан Сергійович
вчитель фізичної культури
Івангородської філії КЗ "Олександрівське НВО №2"

Стаж роботи на даній посаді: 10 років

Загальний педагогічний стаж: 10 років

Освіта: вища, Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2013 рік

Спеціальність за освітою: "Фізична реабілітація", "Фахівець з фізичної реабілітації"

Дата та результати проведення попередньої атестації: 2016 рік, кваліфікаційна категорія "спеціаліст ІІ категорії"

Науково-педагогічна проблема: "Мотивація - як основа навчання самостійностіпід час виконання фізичних вправ"

Опис власного досвіду

  Тема: Мотивація до занять фізичною культурою

Обгрунтування та актуальність проблеми

Фізична культура, як складова частина загальної культури особистості формується в шкільному віці. Вона повинна не тільки впливати на рівень розвитку рухових умінь та навичок, але і виховувати у школярів потребу самостійно займатися фізичними вправами, сприймати учбовий матеріал як систему, спрямовану на їх фізичне удосконалення .
Безперечним є те, що люди у яких сформована з дитинства самостійність (мається на увазі якість особистості), в різноманітних життєвих ситуаціях більш рішучі, не чекають підказки з боку, вміють відстоювати свою думку, особисту позицію. Це прямо стосується даної теми – уміння самостійно займатися фізичними вправами. Одна справа, коли учень виконує завдання під контролем вчителя, і зовсім інша справа – самостійно фізично самовдосконалюється.
Сучасність досвіду:  Сучасні освітні вимоги, визначають, що діяльність педагога не повинна обмежуватися навчанням навичкам та умінням відповідно до вимог шкільної програми. Щоб учні могли легко пристосуватись в сучасному соціальному середовищі, їм необхідно забезпечити достатньо широке коло знань, адаптивних норм рухової активності.
Спеціальні дослідження показали, що учні із-за недостатньої фізичної підготовленості не засвоюють в повному обсязі державні програми. Щоб запобігти цьому негативному явищу, потрібен новий підхід в організації і проведенні фізичного виховання в школах
Мета: полягає у виявленні найбільш ефективних психолого-педагогічних умов активізації корекційно-виховної діяльності засобами самостійних вправ в позакласній та позашкільній роботі в системі  школи та диференціації фізичних навантажень відповідно до рухових можливостей різних категорій дітей.
Предмет дослідження: організаційно-практичні засоби стимулювання фізичного розвитку, мотиваційної та рухової активності   учнів.
 Інноваційність моєї діяльності: переосмисленні змісту та методики самостійних занять школярів фізичними вправами,м які сприяють їх фізичному удосконаленню.
       Провідні ідеї досвіду полягають у:
·        розробці змісту і методики самостійних занять фізичними вправами для школярів;
·        забезпеченні достовірного поліпшення розвитку рухових якостей, зміцнення здоров'я і успішного виконання нормативних вимог шкільної програми, а також формування стійкого інтересу до повсякденної фізичної діяльності.

Практичне застосування


«Хочете зробити дитину щасливою,
зробіть її ,насамперед, здоровою.»

(Ж.Ж. Руссо)


Інтегральним показником соціально-економічного і духовного розвитку суспільства є стан здоров'я нації. Як відомо, здоров'я людини формується в дитячому віці на основі генетичних факторів, способу життя та екологічних умов. В той же час в Україні склалася критична ситуація зі станом здоров'я населення, а особливо дітей та підлітків. Майже 90 відсотків школярів мають відхилення у здоров'ї, понад 60 відсотків – незадовільну фізичну підготовку. Таке становище є наслідком того, що в учнів не вихована потреба до систематичних занять фізичними вправами, відсутня науково обґрунтована методика самостійних занять. Особливо це стосується фізично ослаблених дітей, у яких внаслідок особливостей психофізичного розвитку, потреби фізичного самоудосконалення не сформовані.
Працюючи над розвитком фізичних якостей учнів використовую методи організації мотиваційної діяльності в процесі якої в учнів виробляються способи самостійних дій, актуалізуються і змінюються педагогічно ціннісні мотиви:
- диференціація завдань з врахуванням вікових і статевих особливостей учнів і рівня їхньої рухової підготовленості;
- забезпечення позитивних переживань учнів у процесі занять;
- створення виховних ситуацій, наприклад, за допомогою спеціально підібраних рухливих ігор та забав, індивідуальних завдань тощо.
- пояснення невідомих раніше положень щодо доцільності самостійного виконання фізичних вправ;
- бесіда, що є одним із основних методів отримання знань з фізичної культури і гігієни;
- приклад, що використовується як ілюстрація впливу занять фізичними вправами на молодий організм.
- оцінка успішності, що стимулює діяльність учнів, допомагає самостійно оцінювати за об'єктивними показниками якість виконання вправ;
- заохочення, яке викликає в учня позитивне емоційне підкріплення, спонукає досягти успіху; заохочення добре впливає на слабо підготовлених і на невпевнених у своїх силах учнів
Висновки
На уроках фізичної культури велику увагу я приділяю розробці змісту і методики самостійних занять фізичними вправами учнів. Комбінуючи теоретичний та практичний матеріал, намагаюсь досягти поліпшення розвитку рухових якостей, зміцнення здоров'я і успішного виконання нормативних вимог шкільної програми, а також формування стійкого інтересу до повсякденної фізичної діяльності.

Коментарі